Svátek má: Barbora

Zprávy

Velikost textu:

Za pádem dubajského letadla může být i teroristický útok (VIDEO)

Za pádem dubajského letadla může být i teroristický útok (VIDEO)

V sobotu spadlo v Rostovu na Donu letadlo dubajských aerolinií, zemřelo 62 lidí. Vyšetřování by mělo trvat asi dva měsíce a vyšetřovatelé oznámili, že pracují předběžně s třemi verzemi.

Z místa dopadu letadla
20.březen 2016 - 21:30

Boeing 737-800 z Flydubai, let FZ981, havaroval při přistání na letišti Rostov na Donu. Stroj při příletu z Dubaje přerušil první pokus o přistání kvůli silnému bočnímu větru, kroužil po dobu dvou hodin a při druhém pokusu o přistání letadlo spadlo jako kámen a vedle rozjezdové dráhy se objevila ohnivá koule.

Flydubai je veřejná nízkonákladová dubajská letecká společnost a na palubě letadla byli vracející se ruští a ukrajinští turisté.

Vyšetřovatelé zvažují tři verze havárie Boeingu v Rostově (VIDEO)

Jako pilot, jsem poslouchal nahrávku rádiové komunikace mezi posádkou Flight 981 a věží letiště Rostov. Můžete slyšet, jak se  pilot opakovaně ptá na povětrnostní podmínky. Dostal informaci o viditelnosti na 6000 metrů, což je více než dost pro přistání, jen vítr z boku byl velmi silný s nárazy 24 metrů za sekundu, a to až do 80 km / h. Pilot poté oznámil, že přistane, píše von Freemann na německém Schall und Rauch.

Video z bezpečnostní kamery ukazuje poslední vteřiny letu, prudký pokles a pád s obrovskou ohnivou kouli. Na prvních fotografiích z místa havárie nejsou vidět žádné velké kusy trosek, jen malé kousky, které jsou rozesety v okruhu přes kilometr. To potvrzuje, že stroj nesestupoval v normálním úhlu na přistání, spadnul téměř kolmo.

Strmý úhel havárie mi jako pilotovi říká, že stroj neměl dostatek vztlaku.



Tři možné příčiny, které z toho vyplývají. Stroj měl po letu z Dubaje a dvou hodinách kroužení nad letištěm málo pohonných hmot. Motory selhaly a letadlo bez vztlaku spadlo. Nebo pilot musel zastavit i druhý pokus o přistání a stroj šel zpět do stoupání, ale stoupal pomalu a zřítil se. Nebo došlo k vnějšímu zásahu, jako je například "sražení" silným větrem letadla k zemi.

Kdybych létal dvě hodiny v kruhu, tak bych určitě hledal alternativní letiště, například Krasnodar není tak vzdálený. Jak to že vůbec měl stroj palivo na další dvě hodiny letu? Nízkonákladové linky nemají nikdy paliva nazbyt, to bývá vzácné.

Mimochodem, ve stejné době jako letadlo Flydubai létalo v kruhu nad Rostovem, jiný stroj, který letěl z Moskvy, po marném pokusu o přistání v Rostově přistál úspěšně v Krasnodaru. Rozhodnutí, zda přistát na letišti určení nebo na náhradním letišti je vždy na uvážení pilota, pokud není uzavřená přistávací dráha.

Další možná příčina: Letiště Rostov se nachází v blízkosti ukrajinských hranic, mohl by to být také útok ruských nepřátel. Nesmíme zapomenout, že dva dny předtím se připomínalo druhé výročí krymského referenda, na jehož základě byl Krym připojen k Rusku.

Ukrajinští nacionalisté mohli výročí využít jako příležitost k pomstě.


Je to všechno spekulace, samozřejmě, pouze na videu z posledních  poskytne více informací o příčině nehody. Na letišti je dispozici 25 psychologů pro rodiny obětí.

Mluvčí ruské vyšetřovací komise potvrdil, že stroj prakticky padal střemhlav k zemi. Úlomky  jsou rozesety po okolí a jsou velmi malé.

(rp,prvnizpravy.cz,schallundrauch,foto:arch.)