Svátek má: Kamila

Regiony

Velikost textu:

O stavbu letištního terminálu se mohou firmy ucházet do 1.března

O stavbu letištního terminálu se mohou firmy ucházet do 1.března

Představenstvo společnosti East Bohemian Airport dnes rozhodlo o posunutí termínu, do něhož mohou stavební firmy podávat nabídky na stavbu odbavovací haly pardubického letiště.

Studie nového terminálu
15.únor 2016 - 07:30

Příjem nabídek končí 1. března. Bezprostředně po vypršení termínu budou otevřeny obálky s nabídkami. Stavba terminálu s příjezdovou komunikací přijde zhruba na 300 milionů korun a začít má ještě letos. Uvedla pro Pardubickenovinky.cz Nataša Hradní, tisková mluvčí Magistrátu města Pardubic.

„Během výběrového řízení přišlo několik doplňujících dotazů od zájemců o tuto zakázku. Nebyly sice až tak závažné, abychom museli termín posunovat, ale vzali jsme v úvahu i to, že jsme výběrové řízení vypisovali krátce před Vánoci, tedy v době častých dovolených,a rozhodli se termín posunout.Uchazečům chceme poskytnout dostatek času pro zpracování nabídek,“ řekla Hana Šmejkalová, místopředsedkyně představenstva a.s. EBA a ředitelka letiště.


Podle Hany Šmejkalové by stavba odbavovací haly měla být pro firmy nejen zajímavou zakázkou, ale i prestižní záležitostí. „Stavět letištní terminál nemůže úplně každý. Je to svým způsobem speciální zakázka a její výsledek bude pro stavitele dobrou a i mezinárodně vnímanou reklamou. Já osobně bych si moc přála, aby se do soutěže přihlásily firmy, pro něž bude možnost stavět odbavovací halu pro pardubické letiště věcí profesionální cti. Na každé práci je přece znát, když do ní tvůrce vloží i kus sebe. A pokud to budou firmy z východočeského regionu, tím lépe. Daly by práci zdejším lidem a navíc by vyslaly signál, že tento region bere letiště za své a to bychom moc potřebovali,“ dodala ředitelka.

Podle upraveného projektu, na jehož realizaci nyní společnost East Bohemian Airport, která letiště provozuje, hledá dodavatele, by měla být cena terminálu 250 milionů korun, součástí zakázky je i stavba příjezdové komunikace v ceně zhruba 50 milionů korun.

„Tato cena je podle mého názoru reálná, odpovídá tomu, co letiště potřebuje. Je i srovnatelná s tím, co a za kolik, navíc většinou z evropských dotací, postavila jiná srovnatelná letiště. Ostravská odbavovací hala přišla před deseti lety na 320 milionů korun, brněnský letištní terminál na 250 milionů,“ řekl předseda představenstva společnosti EBA  Pavel Svoboda.

„Jsem pevně přesvědčen, že zhotovitele vybereme a pardubické letiště nabídne svým cestujícím kvalitu odpovídající 21. století. Letiště není hračkou politiků, ale velmi důležitou cestou k rozvoji nejen města, ale celého pardubického regionu. Věřím, že během několika let přinese užitek mnoha lidem a podnikatelským subjektům v tomto kraji, ať podnikají v dopravě, cestovním ruchu či jiném odvětví, kteří na existenci mezinárodního letiště mohou profitovat,“ dodal člen představenstva a náměstek primátora Jan Řehounek.

V Pardubicích společně jednaly rady kraje a města Pardubic


Společnost EBA, jejímž dvoutřetinovým akcionářem je město Pardubice a třetinový podíl v ní má Pardubický kraj, do svého rozvoje od roku 2007 investovala už více než 387 milionů korun, z toho téměř 284 pokryly dotace z regionálního operačního programu, tedy z evropských fondů. V roce 2012 byla dokončena modernizace technického zázemí, spočívající v rozšíření a zkvalitnění technických a servisních služeb poskytovaných letištěm, včetně vybudování nového areálu leteckých pohonných hmot. Díky ní letiště poskytuje služby na nejvyšší úrovni letecké přepravy. Výstavba odbavovacího terminálu má modernizaci letiště korunovat. Výběrové řízení na jeho stavbu vypsala  EBA již v roce v 2014. Soutěž ale nakonec musela zrušit, neboť nikdo z přihlášených se nevešel do požadovaného rozpočtu, který činil 305 milionů korun.

(jv,pardubickenovinky.cz,foto:mmpardubice)


Nechcete zmeškat důležité zprávy? Přihlašte se k jejich odběru: