Svátek má: Zlata

Zprávy

Velikost textu:

AT: Než by sestřelily ruský Su-35, padly by dvě americké F-35!

AT: Než by sestřelily ruský Su-35, padly by dvě americké F-35!

Americký tisk se v poslední době věnuje problematické otázce zařazení stíhačky F-35 do výzbroje armády. Není divu, měla tvořit jednu ze součástí strategických leteckých sil Spojených států.

Americký bombardér F-35
19.leden 2016 - 18:00

Vývoj stíhačky F-35, do nějž vkládaly USA ohromné naděje, sotva kdy skončí úspěchem pokud vezmeme v ohled velmi závažné nedostatky, tvrdí temně časopis The American Thinker pod titulkem "Pět důvodů, proč je F-35 příliš nebezpečný ku létání".

„Deset let po prvním letu F-35 nebyl její vývoj ještě dokončen, ačkoli již byly vyrobeno již 180 letadel. Žádné z nich nemůže vést boj, všechny musí být modifikovány, dokud nebude připravena finální verze. To nedává smysl, jelikož F-35 mají řadu nedostatků, které je v praxi okamžitě zničí," poznamenal tisk.

První nevýhodou je jeho nespolehlivý a špatně navržený motor -  „největší, horký a těžký motor, který byl kdy někdy instalován na stíhačku". Je těžší, než jeho předchůdce a těžké motory jiných bojových letounů se srovnatelným tahem.

V roce 2012 konstruktéři uznali omezení existující v motoru, a snížili výkonnostní charakteristiky hlavních úprav F-35A: Přetížení bylo snížen z 9 na 4,6G, a dosažení rychlosti mach 0,8 až 1,2 machu vzrostlo o 8 sekund. V souladu se zprávou předloženou v roce 2014, je průměrná doba letu mezi poruchami kratší, než se očekávalo, přičemž ani dnes se nijak spolehlivost motoru nezvýšila, píše American Thinker.

Druhou nevýhodou je, že dráha pro F-35 by neměla být kratší než 2,5 kilometru, přičemž minimální délka dráhy pro stíhačku F-16 je méně než jeden kilometr.

Třetí slabinu přináší náklady na letovou hodinu ve výši 50 tisíc dolarů, a je tudíž nepravděpodobné, že piloti nalétají dostatek letových hodin, aby dokonale kontrolovali stroj. Například piloti F-22 měsíčně stráví 10-12 hodin ve vzduchu, a aby přijímali rozhodnutí v boji ve zlomku vteřiny, musí  nalétat 20 hodin, poukázal článek.

Za čtvrté, jako lehký bombardér F-35 ustupuje bombardérům, zkontruovaných před 50 lety, a moderní stíhačky ho lehce překonávají. Podle předpokladů v konfrontaci s Su-35 na každé ruské sestřelené letadlo bude zničeno 2,4 letadel F-35. V boji se 24 čínskými stroji (kopiemi ruské stíhačky) by bylo zničeno 58 stíhaček F-35.

Za páté, F-35 používá palivo pro chlazení elektroniky, a proto je jeho využití v tropických zemích  problematické: letadlo se nespustí v případě, že je palivo je příliš horké. V této souvislosti je palivo na amerických základnách v Arizoně určené pro F-35, v bílých nádržích pod baldachýnem.

A konečně, aby mohl být bitevnik zobrazen v centralizovaném logistickém systému v USA, vyžaduje to připojení k Internetu. V opačném případě nebude moci létat, i když je technicky v pořádku, dodal American Thinker.

Je třeba dodat, že vývoj a konstrukce stíhačky F-35 stála Spojené státy dosud neuvěřitelných 400 miliard dolarů.

(kou, prvnizpravy.cz, americanthinker.com, foto: arch.)


Nechcete zmeškat důležité zprávy? Přihlašte se k jejich odběru: