Svátek má: Viktor

Zprávy

Velikost textu:

Ruští experti: Holandská zpráva o pádu MH17 je neúplná a nepravdivá!

Ruští experti: Holandská zpráva o pádu MH17 je neúplná a nepravdivá!

Ruští experti zdůraznili neúplné, neopodstatněné a nepravdivé informace uvedené v závěrečné zprávě Rady bezpečnosti Nizozemska k pádu MH 17 nad východní Ukrajinou v létě 2014.

Část zničeného boeingu 777 nad Ukrajinou
14.leden 2016 - 22:04

Odborníci Rosaviace, kteří byli oficiálně zapojeni do vyšetřování příčin katastrofy letu MH 17 na východě Ukrajiny, nastudovali podrobně závěrečnou zprávu Mezinárodní komise pro technické vyšetřování.

Následně zdůraznili „neúplné, neopodstatněné a nepravdivé informace uvedené v závěrečné zprávě“. Proto se ruská strana rozhodla, že pošle do Rady bezpečnosti Nizozemska dopis s kritickým odůvodněním.

Hlavními body jsou:

1. Neúplné zveřejnění viny Ukrajinu za neuzavření vzdušného prostoru a nepodložená tvrzení o pravděpodobné přítomnosti na východě Ukrajiny těžkých systémů protivzdušné obrany mimo kontrolu orgánů Ukrajiny.

Rozhodnutí přerušit lety pro civilní letectví nad územím ozbrojeného konfliktu měly ukrajinské orgány přijmout v dubnu 2014, po zahájení aktivního nepřátelství na východě Ukrajiny – právě tehdy prezident Ukrajiny podepsal dekret, podle něhož se rozpory mezi oficiálními ukrajinskými orgány a opozicí na východní Ukrajině převrátily do aktivní fáze se vznikem oblastí ozbrojeného konfliktu, nebezpečné pro civilního letectví.

Není věnována pozornost ke skutečnosti, že selhání primárního radaru centra Dnipropetrovsk ATS a nezapojení do práce rezervní ostrahy systémů protivzdušné obrany sil Ukrajiny, vytvořilo další rizika pro lety přes zónu konfliktu v případě poruch pozemního radiového zařízení nebo jiných nepředvídaných okolností.

Kromě toho, závěrečná zpráva předkládá prohlášení úředníků a NATO a USA o přítomnosti ozbrojených sil Ruské federace nebo zbraní ruské armády na území Ukrajiny, což není pravda.

Po celou dobu od začátku ozbrojeného konfliktu v dubnu a před letem nehody MZ 17 v červenci 2014 ukrajinská vláda nikdy nezveřejnila oficiální informace v podobě NOTAM, které by jednoznačně, jak je požadováno podle mezinárodních standardů, upozornilo na hrozbu civilnímu letectví před protiprávními činy spojené s užíváním různých druhů zbraní v regionu v důsledku ozbrojeného konfliktu.

To znamená, že ukrajinské úřady úmyslně skryly či zkreslily skutečnou hrozbu pro bezpečnost letů civilního letectví, které představovala vojenská aktivita ministerstva obrany Ukrajiny.

2. neobjektivní a neopodstatněné výroky o sestřelení letadla v důsledku exploze hlavice 9NZ14M

Pokud předpokládáme, že letadlo bylo sestřeleno raketou obranného systému Buk, charakteristiky uvedené ve zprávě neodpovídají charakteristikám fragmentů hlavice 9N314M.

Fragmenty připomínající nosníky tvaru T, posuzuje závěrečná zpráva  odděleně od jejich hmotnosti. Kromě toho studie o chemickém složení materiálu, podle ruských specialistů a na rozdíl od závěrečné zprávy, ukázaly, že nepocházejí z hlavice 9N314M.

Dále za předpokladu, že letadlo bylo sestřeleno raketou systému Buk, tak charakteristiky otvorů na úlomcích letadla nesplňují vlastnosti děr, které jsou vytvořeny po explozi bojové hlavice 9N314M.

Prováděnými testy ruských specialistů bylo zjištěno, že celkový počet fragmentů a charakteristik hlavice (podle verze DSB), která zasáhla letadlo, nesplňují vlastnosti hlavice 9N314M.

3. Nepodložené tvrzení o příslušenství hlavice, které zasáhlo letadlo, raketou řady 9M38 systému Buk.

V srpnu 2015 na zasedání splnomocněných zástupců DSB bylo předloženo pět fotografií fragmentů, které byly nalezeny na místě nehody a byly identifikovány jako fragmenty série raket 9M38 typu Buk.

Ruští experti provedli testy v souladu s podmínkami ničení letounů, materiálů, uvedených ve zprávě. Po výbuchu bojové hlavice se třetí a čtvrtá části rakety roztříštily do velkých fragmentů neurčitého tvaru, a na fragmentech se dochovaly informace o sériovém čísle rakety.

To znamená, že absence stop výbušného napětí na těle třetí části, údajně nalezené poblíž trosek Boeingu 777, poukazuje na to, že se s největší pravděpodobností nejedná o raketu, která vedla k letecké nehodě.

4. Nesprávné vymezení prostorové polohy střely s ohledem na rovinu letadla v době jeho zásahu

V závěrečné zprávě údaje týkající se prostorové polohy rakety vůči letadlu v době jeho zásahu, neodpovídají charakteristikám fragmentace na úlomcích letadla.

NST: Rusko je rozhořčeno nizozemským vyšetřováním pádu MH17


5. Nesprávné vymezení zóny odpalu protiletadlové střely, která zasáhla letadlo

Umístění, velikost a ohraničenost škod, počet a hustota otvorů na troskách, a zejména povaha zničení Boeingu 777, neodpovídají bodu exploze bojové hlavice a orientaci rakety v prostoru, jak je uvedeno v závěrečné zprávě. V důsledku se nesprávně posoudila případná oblast odpalu.

V souladu s výsledky testů společnosti Almaz-Antey" (výrobce raketového systému Buk – pozn. red.) bylo prokázáno, že v případě, že letadlo bylo sestřeleno raketou obranného systému Buk, mohla být raketa odpálena pouze z oblasti v blízkosti osady Zaroščenskoje. Zprávou uvedená pravděpodobná oblast odpálení rakety je stanovena na základě nesprávného výkladu podmínek střetu rakety s letadlem.

Takže, v závěrečné zprávě uvedený bod exploze, orientace rakety a oblast odpalu je v rozporu s charakteristikou raket 9M38 a neodpovídá skutečnému poškození přední části trupu letadla Boeing 777.

(kou, prvnizpravy.cz, rt.com, foto: arch.)


Nechcete zmeškat důležité zprávy? Přihlašte se k jejich odběru: