Svátek má: Emanuel

Zprávy

Velikost textu:

Zpráva americké rozvědky vypadá jako novinářský kompilát za pár dní!

Zpráva americké rozvědky vypadá jako novinářský kompilát za pár dní!

I přes probíhající kampaň obviňování Ruska z pokusu o ovlivnění výsledku voleb ve Spojených státech, opírající se o mnoha západní média, ne všichni novináři souhlasili se závěry zprávy amerických zpravodajských služeb.

Ilustrační foto
9.leden 2017 - 20:00

Mnozí pracovníci významných amerických a britských vydáních se zmatkem, zklamáním a ironií přijali zprávu ředitele americké Národní rozvědky.

V nové zprávě, CIA, FBI a americké Národní bezpečnostní agentura přímo uvedly, že si „Putin v roce 2016 objednal kampaň s cílem ovlivnit americké prezidentské volby". Ovšem s tím, že nelze vyvodit závěry o vlivu Moskvy na samotný výsledek voleb.

„Zdá se mi, a že tato zpráva vypadá jako něco, co několik novinářů zkompilovalo za pár dní, a ne to , co připravily seriózní bezpečnostní služby během několika měsíců?" klade otázku novinář britského listu The Guardian, Sean Walker ve svém Twitteru. „Nevím, kde je slíbených 100 stran? Pět stran shrnutí a starých výroky k RT. Kde je ostatní?" pokračuje zmatený britský novinář.

„Je to šílené, americká vláda oficiálně deklaruje ruské internetové trolly, jako hrozbu pro národní bezpečnost," ironizuje novinář Moscow Times Kevin Rothrock.

"NYT označuje  za absurdní a směšnou zprávu bez důkazu ohledně Ruska, který cituje RT  „překvapivě detailně". A pak dodává, že žádný důkaz neexistuje," stěžuje si novinář vydání Salon Ben Norton. „Skutečnost, že v této zprávě je polovina informací o kanálu RT z veřejných zdrojů, ukazuje, jak je tato publikace neudržitelná," napsal šéfredaktor portálu Intercept Glenn Greenwald v reakci na komentář Nortona.

WikiLeaks se vysmála zprávě amerických zpravodajských agentur

„Zpráva o Rusku je sbírka předpokladů. Bez ohledu na potřebu chránit své zdroje, je prostě slabá," uvedl komentátor kanál Fox New Steve Hayes.

„Rozvědka vydala zprávu, ve které jen vykazuje vysoký stupeň důvěry v sebe sama, že má pravdu,"  shrnuje korespondent portál Infowars.com Paul Joseph Watson.

„Zpráva rozvědky o ruských hackerech je plná neuvěřitelných objevů, jako že „Kreml ovládá televizní kanál RT,“ napsal ironicky komentátor The Financial Times Max Seddon.


„Zajímavým doplňkem ke zprávě je, kde vysvětluje pojmy – to pro případ, že jste zapomněli, co to znamená „s vysokou mírou jistoty "v účast Ruska," uvedl Anthony Zürcher z BBC.

Je ovšem nutno dodat, že 29.prosince Obamova administrativu na základě zpravodajských informací zavedla nové proti ruské sankce, kdy bylo vyhoštěno 35 zaměstnanců ruského velvyslanectví ve státech New York a Maryland.

(kou, prvnizpravy.cz, rt.com, foto: arch.)